top of page

מדריך מאויר להכנת סלט

הכנת סלט ירקות היא רוטינה שכיחה כמעט בכל בית ישראלי.. הפעם גם הילדים הולכים לקחת חלק פעיל בהכנת הארוחה והפעילות מלווה במדריך מאויר מתוק במיוחד שממחיש את שלבי התהליך!

פעילויות יום-יומיות שגרתיות, הכוללות רצף פעולות הקשורות והמשכיות אחת לשנייה מאפשרות מצע מוכר וחוזר ללמידה והתנסות. לכן, ניתן להפוך כל פעילות שכזו לפעילות שפתית ומעשירה, זה לא דורש מאיתנו דבר למעט התכווננות ותשומת לב לדרך בה אנחנו מתווכים לילדים את הפעילות.

אז קדימה ללבוש סינרים- אנחנו מתחילים!

ציירנו עבורכם מדריך מאויר מקסים, עם רצף הכנת סלט ירקות. האיור יוכל ללוות את הילדים לאורך הפעילות. לחצו כאן> להורדת מדריך מאויר להכנת סלט

תחילה נתכנן את הפעילות

הילדים יכולים לצבוע את האיורים, ויחד אפשר לתכנן את ההכנה: אילו כלים צריכים? איפה הם נמצאים? מה התפקיד של כלי? זו הזדמנות נהדרת גם לעבוד על פעלים ספציפיים וקשרים מורפולוגיים (משפחות מילים- עם קולפן קולפים, עם מסננת מסננים וכן הלאה). נחשוב על אילו ירקות אנו רוצים בסלט ויחד נתכנן את המשך הפעולות. שלב זה מאפשר חשיפה לאוצר מילים חדש, פעלים רבים (במקום "לשים" אפשר לתבל, לסחוט, להכניס.."), צבעים, טעמים ועוד..

שלב ההכנה

במהלך הכנת הסלט נתאר ונמליל מה אנו עושים תוך כדי הפעילות, פעלים, שמות קבוצות (כלי מטבח, ירקות, תבלינים..), ומושגים שונים (נקי, רטוב, יבש, חמוץ, מלוח וכן הלאה).

הסלט מוכן!

לאחר שמסיימים אפשר להביט במדריך, להיזכר יחד ולספר איך הכנו את הסלט.

שיהיה בתיאבון!

אירנה ובתאל

יוצרות שפה

bottom of page