top of page

לדעת לסנן מחשבות: כלי לפיתוח חשיבה חברתית



מכירים אנשים שיש להם קושי ב"פילטר"? לאורך היום עוברות לנו בראש מחשבות רבות- על אנשים ומצבים.. אם כל המחשבות שלנו היינו נאמרות בקול ולא עוברות סינון, ככל הנראה היינו מסתבכים בצרות ☺️

הכלי שיצרנו נועד במיוחד עבור אותם ילדים שמתקשים לסנן מחשבות! הכיסים של הראש והפה- המחישו להם אילו מחשבות יכולות לצאת מהפה ואילו כדאי שישארו בראש. הילדים הגדולים אף הכינו את הכלי בעצמם בשיתוף פעולה.

בקליניקה השתמשנו בכלי בעיקר עם ילדים אשר אובחנו על הרצף האוטיסטי. ילדים אלו פעמים רבות מתקשים להבין כיצד הדברים שהם אומרים משפיעים על האחר ומתקשים להבין אילו דברים עדיף להימנע מלהגיד וכיצד "לעדן" את המילים שלהם.

הכלים והחומרים הדרושים:

-קרטון

-בריסטול ורוד

-דבק סטיק

-טושים

-רצועות נייר

ההכנה:

שלב 1. גוזרים עיניים, ראש ופה. מומלץ שהראש והפה יהיו גדולים יחסית, על מנת שיהיה מספיק מקום להכניס לתוכם את רצועות הנייר.

שלב 2. מדביקים את הראש והפה- מורחים דבק סטיק בחלק התחתון ומדביקים כך שהחלק העליון פתוח ונוצר כיס עם נפח.

שלב 3. מדביקים את העיניים.

שלב 4. כותבים כותרות מתאימות.

שלב 5. כותבים אמרות על רצועות נייר, ומתחילים בפעילות!

דיברנו על ההבדל בין מחשבה למילים, הילדים שפטו אמירות ומילים שכדאי שישארו בראש והכניסו אותן למקום המתאים. כמו כן, ניסינו למצוא דרכים חלופיות להביע מחשבה- באופן שלא יפגע בחבר.

אפשר להשתמש בכלי עם ילדים שונים בסיטואציות שונות בבית, בגן ובבית-הספר, על מנת להמחיש להם סיטואציות חברתיות וכיצד המילים שלהם משפיעות על הרגשות של אחרים.

הילדים מאוד נהנו מההמחשה! ואם גם אתם נהנתם מהרעיון והחלטתם ליצור כלי זה- נשמח לראות את התוצר כאן או בעמוד הפייסבוק שלנו.



bottom of page