top of page

קשית- חללית


והפעם- טסים יחד לחלל! בקליניקה הכנה משותפת של "קשית-חללית" הלהיבה את הילדים שנהנו ליצור משחק במו ידיהם ולאחר מכן להשוויץ בתוצרים ולשחק בהנאה מרובה! הפעילות קצרה וקלילה, הילדים נהנים להעיף את החללית רחוק ככל הניתן על ידי נשיפה ועל הדרך ניתן לנצל את הפעילות לחיזוק שריר השפתיים ולמטרות שפתיות נוספות.


הכלים והחומרים הדרושים

-מספריים, דבק "UHU", נייר דבק

-חלליות נייר- מצורף קובץ להורדה (מומלץ להדפיס על בריסטול).ואם יש לנו עסק עם ילדה או ילדה מוכשרים שיודעים לצייר חללית בעצמם- נהדר!

-קשיות צבעוניות בעלות היקף שונה

הוראות הכנה


שלב 2. גוזרים כ- 5 ס"מ מהקשית בעלת היקף הגדול יותר, מדביקים קצה אחד של הקשית בעזרת נייר דבק ומדביקים את הקשית על גב החללית, כאשר הקצה המודבק שלה נמצא למעלה.


שלב 3. מכניסים את הקשית הנוספת לתוך הקשית שהדבקנו.


שלב 4. החללית מוכנה! כל שנותר הוא לשגר את החללית באמצעות נשיפה.

בטיפול אצל קלינאית תקשורת וגם בבית, ניתן לנצל את היצירה של "קשית- חללית" למספר מטרות שפתיות:

-העשרת אוצר מילים- הפעילות מזמנת אפשרות לדבר על קבוצת "כלי-תעופה", לחשוף את הילדים לכלי תעופה חדשים ולאוצר מילים הקשור לתחום. דברו עם הילדים על כלי תעופה נוספים שהם מכירים. מה דומה ביניהם? מה שונה? אולי המראה?אולי החומרים מהם הם עשויים? אולי התפקיד? אולי השימוש?

-עבודה על המושגים "קרוב"- "רחוק"- במהלך המשחק הדגישו מושגים אלו, בקשו מהילד לנסות להעיף את החללית קרוב/ רחוק מחפצים מסוימים ותארו יחד היכן החללית פגעה. כמו כן ניתן לתרגיל מושגים "חזק"- "חלש" בהקשר לעוצמת הנשיפה.

-חיזוק יכולת ארגון המסר המילולי- ניתן להתאמן על הבעה של משפטים ארוכים תקינים ומובנים תוך מתן הגדרה. כל אחד בתורו צריך לתת לבן הזוג הוראה בנוגע לכלי התעופה שעליו להעיף! הכללים-אסור לגלות אם שם הכלי, אבל יש לתת רמזים שיעזרו בזיהויו. למשל:

"תעיף את כלי התעופה הארוך שיש לו שתי כפיים והרבה חלונות ותנסה לפגוע בעציץ!"

"תעיף את כלי התעופה המורכב מבלון גדול שמחובר לסל ותנסה לפגוע בארון!"

תתחילו אתם במתן ההוראות ובכך תתנו לילדים מודל/ דגם נכון של ההוראה. בנוסף, כשהילדים מאזינים להוראות הארוכות שלכם- זה מספק הזדמנות להתאמן על יכולת הזיכרון השמיעתי שלהם.

-אומנם לא מטרה שפתית, אולם ניתן לנצל פעילות זו לתרגול אורל- מוטור (המוטוריקה של הפה) לעבודה על חיזוק שרירי הפה והשפתיים. היכולת לנשוף מתפתחת בסביבות גיל שנתיים ואז נראה שילדים מפתחים יכולת לנשוף על נרות ולהפריח בועות סבון. תרגיל בסיסי זה שמצריך עיגול שפתיים ונשיפה עושי לקדם את יכולת זו של ילדכם. ילדים רבים זקוקים לחיזוק שרירי הפה מסיבות שונות (למשל ריור, מובנות דיבור ירודה, קושי בהפקת צלילי הדיבור), קיימים תרגילים מגוונים לחיזוק הפה, השפתיים והלשון- מומלץ להתייעץ עם קלינאי תקשורת לשם התאמת התרגילים לילדכם.

תיהנו! ונשמח לראות את החלליות שיצרתם בעמוד הפייסבוק שלנו :)



bottom of page