top of page

משטח פעילות חווה: העשרת אוצר מילים


סוף השבוע כבר כאן ואנו שמחות לשתף אתכם בפעילות שמתאימה לסופ"ש קריר ומשפחתי בבית - הכנת משטח פעילות בנושא חווה!

הפעילות מתאימה במיוחד לחובבי היצירה שלא חוששים מקצת הדבקות של בדים :) ולאלו מכם שמעולם לא התנסו ביצירה מלבד- מבטיחות שזה די פשוט וידידותי. (אם בד הלבד אינו זמין- תמיד אפשר להשתמש בבריסטולים צבעוניים).


משטח הפעילות של החווה משדרג את חווית המשחק בצעצועי החיות בכך שהמשטח מעניק לילדים מסגרת למשחק ומזמן העלאה ופיתוח של רעיונות חדשים.

משטח הפעילות מאפשר-

-העשרת אוצר המילים של הילדים- נחשוף את הילדים לשמות החיות ולמקום המחיה שלהם- הכלב גר במלונה, הפרה גרה ברפת, הסוס גר באורווה וכן הלאה. נחשוף את הילדים לאילו מאכלים החיות אוכלות וכן אילו תוצרים הן מספקות לאדם- ביצים, חלב, צמר וכו'.

-אחת הפעילויות שהילדים אהבו במשחק עם משטח הפעילות בקליניקה היא "חיות מבולבלות" - כל אחד בתורו סידר את החיות בבית שאינו מתאים והשני נדרש לגלות איזה חיה התבלבלה ולתאר מה מצחיק ולמה.. למשל "זה מצחיק כי הכלב גר במלונה ולא בלול" וכן הלאה :)

היכולת לזהות אבסורד, כלומר סיטואציה שאינה הגיונית שמשלבת רעיונות שאין בניהם קשר מתפתחת לקראת גיל 4 שנים. לקראת גיל זה נצפה שהילדים יבינו אבסורדים פשוטים וברורים, כמו למשל אלו שבספר "שטוזים" שכתבה דתיה בן דור- פעם בית אכל זית, פעם פרה פרה הלכה על התקרה וכן הלאה.. היכולת לתאר את האבסורד ("למה זה מצחיק?") נשענת על היכולת לארגן מסר מילולי ונצפה שהילדים יצליחו בתיאור כזה לקראת גיל 5 שנים.

וברוח זו, מאחלות סוף שבוע יצירתי ומצחיק :)

אירנה ובתאל, קלינאיות תקשורת.



bottom of page