top of page

עולם קטן במגש- פעילות סנסורית בנושא חרקים

בתקופה האחרונה המשחק הסנסורי נכנס לחיינו בסערה. בעוד שהראל נהנה ממגוון המשחקים ששוכבים על המדף בחדרו, הוא לא מפספס הזדמנות לפעילות חושית ומשחק סנסורי.



הפעם אשתף אתכם בקונספט המשחק הסנסורי של ״עולם קטן״ שהוא סוג של משחק סנסורי שמאוד אהוב עלינו בימים אלו (אני נהנית מהיצירה של העולמות, והראל מהמשחק בהם 😊).


הפעילות סביב ה״עולם הקטן״ מעוררת חושים, חוויתית, מעשירה, מלאת דמיון ומהווה דרך נהדרת ללמידה מתוך חוויה.


אז מה זו פעילות סנסורית של ״עולם קטן״?


במשחק ב״עולם קטן״ למעשה יוצרים סצנות מחיי היום יום, מהדמיון או מסיפורים- ע״י שימוש בחפצים קטנים. המשחק בדרך כלל מתקיים במיכל כלשהו ומערב אלמנטים תחושתיים- כמו מים, קרח, בצק, אורז, קצף וכו׳.



המשחק הזה כל כך מוצלח לדעתי מכיוון שהוא מאפשר למידה רב-חושית תוך כדי עשייה וחקירה. המשחק מפתח את הדמיון של הילדים, ומחזק את יכולות השפה והמוטוריקה.


אם יש ילדים שנמנעים ממגע במרקמים שונים (או לחילופין נהנים מהם מאוד)- זו הזדמנות נהדרת לחשוף למגוון חומרים. אם הילדים משחקים ביחד זו כמובן גם הזמנות מהנה במיוחד לתרגול כישורים חברתיים שונים (משחק בתורות, שיתוף פעולה, היכולת לחלוק ולהתפשר ועוד).


והפעם, יצרנו עולם קטן בנושא חרקים 🐛🦋🐞

הפעילות כפי שניתן לראות בתמונות, הייתה מאוד צבעונית ומלהיבה! השילוב של בובות החרקים עם הצמחייה, על גבי המצע השחור (שעועית שחורה) נתן לרגעים תחושה שמדובר בחרקים אמיתיים 😄



הראל צוייד בזכוכית מגדלת, מלקחיים וכוסות מדידה ונהנה לאסוף בזהירות את החרקים לתוך כלי. זו הייתה הזדמנות טובה לחשוף לידע עולם ואוצר מילים. דיברנו קבוצת החרקים ופריטים שבה, המאפיינים המיוחדים שלהם וכן שוחחנו על חרקים ארסיים לעומת לא ארסיים- ידע עולם חשוב 😊


בפעילות החושית הזו גם מתרגלים מיומנויות של מוטוריקה עדינה- כמו איסוף והעברה של השעועית באמצעות כוסות המדידה, תפיסה ואיסוף של החרקים באמצעות המלקחיים ועוד!


יש אפשרויות רבות למשחק סביב המגש הסנסורי, והוא גם אמצעי מהנה למשחק חופשי ופתוח עם הדמויות השונות. את מארז החרקים ניתן לרכוש כאן- https://www.yotsrotsafa.co.il/product-page/מארז-חרקים-למשחק


מה דעתכן? הייתן מנסות פעילות כזו אצלכם בבית?

נשמח לשמוע מכן בתגובות ♥️

bottom of page