top of page

חוף הים במגש- ניסוי מדעי תוסס וצבעוני



את הימים האחרונים נאלצנו להעביר בעיקר בבית. כשהראל ביקש שנעשה יחד ״פעילות״, כבר ידעתי למה הוא מתכוון. יש הבדל מבחינתו בין משחק לפעילות- וכשהוא מבקש ״פעילות״ הוא בד״כ רוצה שאפתיע אותו עם פעילות תחושתית מעניינת במגש המשחק הסנסורי שלנו😊


בכל פעם אני שמה לב לדברים שמעניינים אותו ומשתדלת להכין את הפעילות בהתאם לתחום העניין שמעסיק אותו.



אז במהלך הבוקר חשבתי על הפעילות המלהיבה הזו, שיכולה להתאים כפעילות חושית כבר לקטנטנים מגיל שנתיים וחצי, וכמובן שגם ילדים בוגרים יותר יוכלו ליהנות מהפעילות הזו, שמהווה ניסוי מדעי לכל דבר!


אז פיניתי לנו חצי שעה רק שלי ושלו, ובחמש דקות הכנתי את מגש הפעילות. השתמשתי בדברים שהיו זמינים לנו בבית, ולמרות שזה נראה מושקע זה ממש פשוט להכנה!


מילאתי את מגש הפעילות באבקת סודה לשתייה ומעל הנחתי פריטים שקשורים לחוף הים🐙


נתתי להראל פיפטות שונות ומעניינות, וחומץ שהוספתי לו צבע מאכל (ג׳ל) בצבעים כחול וצהוב- כדי שיוכל ליצור ים 🌊 וחוף ⛱



הראל נהנה מאוד להשתמש בפיפטות- הוא נהנה ללחוץ עליהן לשאוב ולשחרר את הנוזל, ולראות איך המגש מבעבע כשהחומץ בא במגע עם אבקת הסודה לשתייה. השימוש בפיפטות, מעבר לכך שזה היה עבורו כיף ומלהיב, מפתח את תחושת העצמאות והמסוגלות ומסייע לחזק את כישורי המוטוריקה העדינה.



הפעילות החושית גם מהווה פתח לשיח ולמידה על ערבוב צבעים. בסוף הפעילות שלנו, הצבעים התערבבו והמגש הפך לירוק :) הראל נהנה להמשיך ולפתח משחק דמיוני סביב מגש הפעילות וכמובן לא חשש לטבול ידיים בתערובת הירוקה שהזכירה מרקם של בוץ :)





bottom of page