top of page

אותיות נופלות- תרגול מודעות פונולוגית


אחד הדברים האהובים עלינו בעבודה עם ילדים, הוא שאומנם הילדים חושבים ולומדים במהלך הטיפולים- אולם אנחנו מפעילות את הראש לא פחות!


העבודה עם ילדים לא פעם מצריכה מאיתנו לחשוב ולנסות ולמצוא דרכים לעניין, לסקרן ולהפתיע.. לפעמים הפעילויות הכי מוצלחות ומהנות נולדות כתוצאה מבחירות של הילדים במשחקים שלא תיכננו לשחק בהם מראש, כשעלינו להפעיל הדמיון והיצירתיות ולשלב במשחק את מטרות המפגש - כך ששני הצצדים יהיו מרוצים :)

"אותיות נופלות" הוא בדיוק דוגמה לכך! ילדון מתוק שהגיע אלינו לטיפול כל כך נהנה ממשחק בבאולינג, שביקש לשחק בו פעמים רבות. החלטנו לנצל את המוטיבציה הרבה של הילד ולהשתמש במשחק ככלי לתרגול מטרות עבודה שונות (והנה גם הקלינאית מפתחת את הגמישות המחשבתית שלה!).

אנו מעודדות אתכם לנסות ולראות כיצד אתם מתאמנים עם הילדים על מטרות עבודה שונות תוך כדי שמשחקים במשחקים האהובים עליהם- נשמח אם תשתפו אותנו ברעיונות יצירתיים ומוצלחים!


ונעבור לבאולינג!

הכלים והחומרים הדרושים:

-משחק באולינג מפלסטיק או כוסות פלסטיק צבעוניות וכדור

-קלפי תמונות

-מדבקות

-טוש ומספריים


הוראות הכנה:

שלב 1. גוזרים מדבקות בגודל הרצוי וכותבים עליהן אותיות פותחות המתאימות לתמונות שבקלפים

שלב 2. מדביקים את המדבקות על הפינים והמשחק מוכן!

איך משחקים?


המטרה היא למצוא את הצליל הפותח של כל המילים אשר מופיעות בתמונות! מניחים את קלפי המשחק בצד וממקמים את הפינים. הילדים מגלגלים את הכדור ויחד מזהים את את האות אשר כתובה על הפין שנפל ואת הצליל שלה. מתאימים כל אות שהצלחנו להפיל לתמונה המתאימה, עד שמסיימים למצוא את כל האותיות!



כמובן שיש עוד מטרות רבות שניתן לעבוד עליהן באמצעות משחק הבאולינג... מה הייתם מתרגלים באמצעותו? משחק מהנה!



bottom of page