top of page

מתארגנים בכיף! לוח התארגנות בוקר


בוקר.. בזמן הקצר הזה שבין ההתעוררות ופקיחת העיניים לבין הרגע בו יוצאים מהבית לעוד יום ארוך- צריך להספיק לא מעט דברים! אז אומנם בתור אנשים בוגרים כבר סיגלנו לנו הרגלים ורצף התארגנות יעיל ביותר (יש כאלו שפותחים מיד בהרתחת המים לקפה, לניצול יעיל של הזמן החולף בעת צחצוח השיניים (או שרק אצלנו זה ככה? :))


אבל גם לנו המבוגרים לפעמים קשה להתארגן, אם הנודניק בטלפון צילצל וצילצל והתעוררנו 10 דקות מאוחר יותר אז הכל צריך להיעשות מהר יותר.. וכמובן שאסור לשכוח לקחת ארנק, סלולארי.. ורגע, נעלנו את הדלת?!

אכן ההתארגנות בבוקר יכולה להיות מאתגרת, בייחוד לקטנטנים ועם הקטנטנים :)

רצף התארגנות הבוקר שיצרנו מכיל סמלים ברורים ופשוטים וממחיש לילדים את הפעולות השונות שעליהם לבצע. היה חשוב לנו ליצור אותו כך שהשימוש בו יהיה קל וזריז. בלוח שיצרנו אין צורך לצבוע או לסמן, רק לתלוש את הסמלים ולהמשיך להתארגן!

השימוש בלוח יוצר מוטיבציה אצל הילדים! הם פועלים ע"פ הרצף שלב אחר שלב וכך הם יכולים להתארגן לגן ולבית הספר ביעילות ואף באופן עצמאי (דבר המתרחש עם הזמן בהדרגה), דבר המחזק את תחושת המסוגלות שלהם.


אז בואו נתחיל...


שלב 1. מורידים ומדפיסים את הקבצים החינמיים-

סמלי התארגנות בוקר (לשטוף פנים, לצחצח שיניים, ללכת לשירותים,להתלבש, לקחת תיק ולצאת לדרך!), או- את הקובץ החדש של לוח ההתארגנות!

התארגנות בוקר חדש (לאכול ולשתות, לצחצח שיניים, לסדר את המיטה, להתלבש, לנעול נעליים) וכן את לוח התארגנות בוקר שזהו למעשה הלוח עליו מדביקים את הסמלים.

שלב 2. מניילים את הדפים וגוזרים את הסמלים

שלב 3. מדביקים סקוטש זכר ונקבה על לוח ההתארגנות ועל הסמלים


שלב 4. תולים את הלוח (ניתן לגזור עיגול בראש הדף ולתלות את הלוח על הידית הדלת של החדר/ הבית)


איך משתמשים בלוח ההתארגנות?

בתחילה, מציגים לילדים את הסמלים ומסדרים אותם יחד לפי הרצף בו מתארגנים בד"כ- (מלמעלה למטה) ומתכננים את הפעולות. בלוח יש שתי עמודות- עמודה ימנית שמציגה את הפעולות שיש לבצע, ועמודה שמאלית אליה מעבירים את הפעולות שכבר בוצעו. כל מה שצריך הוא לבצע את הפעולות לפי הרצף המופיע בצד ימין, וכל פעולה שבוצעה- יש לתלוש את הסמל ולהעבירו לעמודה השמאלית...עד שמסיימים ומוכנים לצאת!


יש לכם טיפים שמסייעים להתארגנות יעילה וזורמת בבוקר? נשמח לשמוע! כתבו לנו בתגובות :)

אירנה ובתאל


bottom of page