top of page

מה מתאים למה? משחק התאמות עם גומיות


היום אנחנו רוצות לשתף אתכם בפעילות מהנה לכבוד הסופ"ש שכבר כאן. דפי העבודה המוכרים בהם צריכים למתוח קו בין שני פריטים קשורים יעברו שדרוג ויחד נהפוך את משחק ההתאמות למשחק אקטיבי בו הילדים צריכים למתוח גומיות בין פריטים מתאימים!

אין ספק שהפעילות מלהיבה ובטיפול קלינאית תקשורת אנחנו תמיד בעד פעילויות שמעלות את המוטיבציה של הילדים לקחת חלק במשימות שלפעמים יכולות להיחוות על ידם כמשעממות/ קשות/ מאתגרות.


למשחקי התאמות למיניהם, בהם הילדים צריכים צריכים למצוא פריטים קשורים ואף לנמק מדוע הם קשורים - יתרונות רבים:

-משחק ההתאמות מאפשר חשיפה לאוצר מילים חדש.

-משחק ההתאמות מאפשר ארגון של ידע העולם של הילדים. הילדים נחשפים לסוגים שונים של קבוצות ושל קשרים למשל: חיות ומזונן, השלם וחלקיו, חפצים ותפקידם וכן הלאה.

-בהתאם לרמה השפתית של הילדים, ניתן לתרגל איתם את היכולת לתאר את הקשרים בצורה מילולית. עם ילדים בני שנתיים וחצי ניתן לתאר קשרים ע"י שימוש במשפטים פשוטים למשל "הקוף אוכל בננה", הפרה אוכלת עשב". עם הילדים הגדולים יותר, נעבוד על קשרים מורכבים יותר ואף נוכל לדרוש שינמקו מדוע הפריטים קשורים. למשל- "למה הפרה הקוף מתאים לבננה?"- "הקוף מתאים לבננה בגלל שהקוף אוכל בננה". החזרה על תבנית המשפט שוב ושוב, מאפשרת לילדים להפנים את תבנית המשפט ובכך נוצר להם מעין "פיגום" של משפט מאורגן בו יוכל להשתמש.

אז בואו נתחיל בהכנות! (די פשוט)

הכלים והחומרים הדרושים:

-קאפה או כל משטח עבה ורך אחר בו ניתן לנעוץ נעצים

-נעצים

-גומיות

-סול צבעוני (לא חובה. אנחנו העדפנו שהרקע יהיה צבעוני ולא לבן על מנת שהתמונות יבלטו).


החומרים הדרושים

איך מכינים?

שלב 1. מניחים סול צבעוני על משטח הקאפה.


שלב 2. גוזרים את התמונות ליצירת רצועות.

שלב 3. מניחים את הרצועות בצידי המשטח.


שלב 4. נועצים את הנעצים בצידי הרצועות אבל לא עליהן, על מנת שיהיה אפשרי להחליף רצועות. בחלק החיצוני- נועצים נעץ אחד על מנת שרצועת הנייר לא תזוז ובחלק הפנימי- נועצים נעץ ליד כל תמונה- אל הנעצים הללו הגומיות יתחברו.



התוצרה הסופית

צפו בסרטון- איך להכין את משחק ההתאמות


אחרי שמסיימים למתוח את כל הגומיות, אפשר להחליף את רצועות הנייר ולתרגל סוגים אחרים של קשרים.

משחק מהנה וסופ"ש נפלא!

אירנה ובתאל

bottom of page